Foto bij item
Manager Gerrit Koenders (r)

Sanne Vos
“Ik heb het hier zo naar mijn zin, jammer dat mijn stage bijna afgelopen is”
Aan het werk bij: La Place Restaurant Zwolle
Werkvorm: Leer- werkplek

Anje van Faassen, leidinggevende kantine/catering bij Wezo, zocht goede opleidingsplaatsen voor de medewerkers van Wezo in het kader van de opleiding Catering.

 

In het voorjaar 2012 heeft Anje hiervoor contact gezocht met de manager van La Place restaurant Zwolle. Waarom daar, “Een super formule, als je ergens veelzijdig en gestructureerde werkervaring op wil doen, dan kan dat bij” La Place”, aldus Anje. La Place biedt in een 4-wekelijkse cyclus, opleiding- en stageplaatsen aan medewerkers van Wezo zodat zij hun AKA Catering op maat kunnen volgen. Deze opleiding duurt gemiddeld anderhalf jaar.

 

De medewerkers zijn zo enthousiast dat we vragen of we langs mogen komen. Zo gezegd zo gedaan.

 

We worden gastvrij ontvangen met een lekkere kop koffie even later schuift Gerrit Koenders bij ons aan. Gerrit is cateringmanager bij La Place Zwolle gedreven en zeer tevreden over deze samenwerking. La Place wil (nog) meer aandacht besteden aan de manier waarop klanten ontvangen worden in het restaurant. Men denkt dan aan een gastheer/gastvrouw, iemand die je welkom heet en bij je tafel langs gaat om te vragen of alles naar wens is. Juist de extra service nadat de klant de kassa is gepasseerd is belangrijk! Wat geef je de klant mee om hem/haar te doen besluiten terug te komen in het restaurant van La Place.

 

La Place kent drie afdelingen. Hartig; zoals pizza, brood, salades etc. Hier moeten veel handelingen in een bepaalde tijd worden verricht, in verband met houdbaarheid van het product. Zoet; zoals sappen en gebak en tot slot Service; dit is het restaurant en de koffiecorner. Heel veel variatie en daarmee veel mogelijkheden om te ontwikkelen. Gerrit: “Die meiden en jongens hebben het naar hun zin”. Dan nu maar eens aan de meiden en jongens vragen.

 

Sanne “In het begin moest ik erg wennen en vond ik het best zwaar. Bij Service, koffie en thee moest ik lang staan en is er veel klantcontact. Nu bij ‘Zoet’ schil ik appels en pers ik sinaasappels en dat vind ik heel erg leuk. Jammer dat mijn stage al weer bijna voorbij is”. Florien vindt juist het klantcontact bij de koffie/thee corner fijn. Ook zij heeft het erg naar haar zin. “We worden goed begeleid door de overige collega’s en leren hier heel veel”.

 

Al met al een mooie win-win situatie zowel voor Wezo als voor La Place restaurant Zwolle. Een grandioze werkervaringplek met veel aandacht voor de medewerkers.